Zdravje in počutje zaposlenih ključna za uspešnost podjetja

AmCham Business Leaders Club
Preberite več

Za uspešnost podjetja je zelo pomembno tudi počutje zaposlenih. Vsak dober vodja bo poskrbel, da se bodo zaposleni počutili cenjene, da je njihovo mnenje pomembno, pravi predsednik oddelka operacij glave in vratu na ameriški kliniki Mayo Kerry D. Olsen. "Zaposleni morajo čutiti, da je nadrejenim mar zanje," je poudaril na srečanju AmCham Business Leaders Cluba.

Kot primer je Olsen, ki je s sodelavci predaval tudi na mednarodnem simpoziju o zdravem življenjskem slogu v Ljubljani, izpostavil prav njihovo kliniko. Po njegovih besedah redno spremljajo klimo med zaposlenimi in njihovo zadovoljstvo. Če so na nekem oddelku odzivi slabi, z vodji veliko delajo, jih pošljejo na dodatna izobraževanja ali pa celo zamenjajo. Skozi leta so ugotovili, da je ključno, da se nadrejeni pogovarjajo s podrejenimi. Ob tem je opozoril, da se zdravje ljudi dokazano razlikuje glede na količino ur, ki jih nekdo presedi. "Šefi bi si morali želeti, da se njihovi zaposleni gibajo, da vstanejo od mize. Negativni učinki sedenja 12 ur na dan so tako veliki, da tega ne moreš izravnati s pol ure hoje ali teka na dan," je opozoril.

Tudi v podjetjih bi morali zaposlene spodbujati, da razvijajo 12 navad uspešnih ljudi, je dejal Olsen. To so telesna dejavnost, skrb za gibljivost, dovolj spanja, udeležba v preventivnih zdravstvenih programih, a tudi majhne stvari, kot na primer odpuščati drugim, poizkusiti nekaj novega vsak mesec, smejati se, biti hvaležen ali pa lotiti se svojih odvisnosti. Tudi pri hrani ne bi smeli biti pregrobi do sebe, namesto diet, odrekanja takšni ali drugačni hrani je veliko bolje jesti vse, vendar v zmernih količinah, jesti bolj zdravo hrano. Vsakdo naj si postavi dosegljive cilje in poskuša uživati svoje življenje, svetuje Olsen.

Vsakdo lahko naredi nekaj stvari za izboljšanje svojega življenjskega sloga, gre za preproste stvari, ki ne zahtevajo velikega truda, pa je opozoril direktor pisarne za zdravje klinike Mayo in predsednik oddelka za preventivno, delovno in vesoljsko medicino Donald Hensrud. "Ni treba trenirati kot za olimpijske igre, da človek začuti pozitivne učinke telesne aktivnosti," je dejal v šali. "Poskrbite, da se boste čez dan gibali. Jejte pravo hrano v skromnih količinah, ne kadite, bodite zmerni pri alkoholu, pa se bo to poznalo tudi na vaši teži," svetuje Hensrud, ki je tudi soavtor v svetu zelo popularnih knjig Dieta klinike Mayo.

Po njegovih navedbah so tudi študije pokazale, da je s takim življenjskim slogom mogoče preprečiti več kot polovico vseh rakov, tudi več kot tri četrtine bolezni srca in ožilja bi bilo mogoče preprečiti s takim življenjskim slogom. "Zveni preprosto," je dejal Hensrud, ki je ob tem priznal, da so študije pokazale tudi, da se je le do pet odstotkov ljudi sposobnih držati teh preprostih življenjskih načel. Ljudem svetuje, naj se sprememb lotijo z majhnimi koraki. "Bodite prijazni do sebe. Vključite ta preprosta načela v svoje življenje in povrnilo se vam bo, kakovost vašega življenja se bo bistveno izboljšala," je dodal.

Direktor srčne rehabilitacije in zdravja na Mayo kliniki Robert Scales, ki zdravnikom predava o učinkoviti komunikaciji med bolniki in zaposlenimi v zdravstvenem sistemu, je opozoril na pomen "sodelovalne komunikacije" in osebnega stika. Zdravnik se skuša vživeti v bolnikovo kožo, da mu predstavi, kakšne so njegove možnosti zdravljenja. Tako dobi bolnik občutek, da lahko soodloča glede svojega zdravja. "Zdravnik mora znati poslušati, biti spoštljiv do bolnika. Bolnik ima lahko kakšno navado, ki škoduje njegovemu zdravju. Zdravnik lahko s pravim komunikacijskim pristopom spodbudi bolnika, da to spremeni," je dejal Scales.

Prof. Kerry D. Olsen, dr. med., klinika Mayo, o 12 navadah za zdravo življenje

Robert Scales, Ph.D., klinika Mayo, o učinkoviti komunikaciji med bolniki in zaposlenimi

Donald Hensrud, dr. med., klinika Mayo, o zdravem življenjskem slogu

Slike z dogodka si lahko ogledate na naši Facebook strani.

Vir: STA