Uspeh poganjajo dobre ideje, povezovanje in zaupanje med partnerji

5. investicijska in razvojna konferenca Slovenia Business BridgeTM
Preberite več

Drugi dan 5. investicijske in razvojne konference Slovenia Business BridgeTM je bil namenjen globalnim in lokalnim podjetjem, start-upom in multinacionalkam. Generalna direktorica AmCham Slovenija mag. Ajša Vodnik je v sklepnem nagovoru izpostavila, da jo je letošnja konferenca utrdila v prepričanju, da »uspeh poganjajo dobre ideje, povezovanje ter zaupanje med partnerji«.

Drugi dan konference je začel panel »Zakaj so multinacionalna podjetja tudi lokalna podjetja?«, ki ga je povezoval Jure Tepina, odgovorni urednik 24ur.com. Zaznamovala ga je teza, da so vsa globalna podjetja hkrati lokalna podjetja, saj svet postaja vse bolj povezan. »Multinacionalna podjetja pomembno vplivajo na razvoj lokalnega poslovnega okolja in posamezne regije«, je opozoril John Denhof, generalni direktor in predsednik uprave NKBM. Njegovi sogovorniki, med drugim tudi Panagiotis Alekos, generalni direktor Bayer Slovenija in direktor klastra Alpe Adria - Madžarska divizije Pharmaceuticals, so v razpravi izpostavili ključno vlogo ugodnega poslovnega okolja, ki naj ga zagotavlja država. Gospod Alekos je poudaril, da je »pomembna prednost vsake multinacionalke ta, da lahko vsak hip, v primeru težav, v lokalno okolje povabi tujega strokovnjaka«. Opozoril je, da »prisotnost multinacionalk poveča konkurenco med lokalnimi podjetji, zato je prisotnost multinacionalk pomembna za vsak trg«. John Denhof je v nadaljevanju strnil svoje vtise o delu v Sloveniji in dejal, da ga je najbolj presenetilo dejstvo, da Slovenci »neradi sprejemajo odločitve in zato posledično z vsako odločitvijo bremenijo uprave«. »To je značilno za del Srednje Evrope in Balkan, sicer pa vodstveni delavci ne smejo imeti težav z odločitvami,« je opozoril. Dodal je, da je zanj v poslu ključen »fokus in osredotočenost na svoj cilj« in na primeru NKBM ponazoril, da se je »NKBM odločila, da bo najboljša banka v Sloveniji«. S tem v mislih so se znebili nepotrebnih bremen, osredotočili so se na svoje področje in »zato nam gre dobro, ne glede na lokalno ali multinacionalno poslovno okolje«. Opozoril je, da »je izvedba pogosto veliko bolj pomembna kot sama ideja,« in dodal, da ima marsikdo lahko dobro idejo, a da sta »konsistentnost in osredotočenost na detajle« pot do uspeha.

Thierry Villard, 'Senior Program Director Aligned Distribution Consumer Europe' v Goodyear Dunlop Tires je v videonagovoru udeležencem sporočil, da je pomembno, da imamo »lokalne vodstvene delavce z lokalno vizijo razvoja lokalnega podjetja, a na drugi strani je ključno, da ohranjamo širši pogled, ki je predpogoj za vsak nadaljnji razvoj«. »Bolj se moramo osredotočiti na razvoj talentov, več vlagati v njih, ne glede na to, ali delujemo v lokalnem ali multinacionalnem podjetju«, je zaključil Villard.

Ker imamo odlične poslovne liderje tudi v tujini, smo posebno pozornost namenili slovenskim poslovnim liderjem, ki delujejo v tujini.  Na panelu sta sodelovala Gregor Pilgram, direktor finančnega sektorja in član izvršnega odbora, Generali CEE Holding, ter Biljana Weber, Senior Director Enterprise Sales Western Europe v Microsoftu. Gregor Pilgram je opozoril, da je za vsak posel, ne glede na njegovo velikost, bistvena prilagodljivost in hitrost. »Biti moraš na pravem mestu ob pravem času ter pogumno, upoštevaje trg, predstaviti svojo inovativno idejo,« je bil neposreden. To načelo po njegovem mnenju velja za vsako lokalno ali multinacionalno podjetje kot tudi za lokalnega ali globalnega poslovneža. »Ločnica med lokalnim in globalnim je danes umetna in nepomembna, nove generacije so to ločnico davno tega presegle. Biti danes v New Yorku in jutri na Dunaju je danes samoumevno,« je dodal. Njegovemu razmišljanju je pritrdila Biljana Weber, ki je poudarila, da imajo posamezniki, ki prihajajo iz majhnih podjetij ali držav zanimivo prednost, saj so »bolj radovedni, bolj odprti in bolj povezovalni«. »Njihova želja po rasti, razvoju in povezovanju je za njih naravna, to je velika prednost v vsakem poslovnem okolju,« je izpostavila. Po njenem mnenju je za vsak uspešen posel ključna inovativnost, saj »lokacija danes ni več ključna, start up lahko uspe praktično kjerkoli«. Zaključila je z mislijo, da je »vsakemu poslu skupno to, da si želi širiti in osvajati čim več trgov« in dodala, da »meje in delitve v tem pogledu ne obstajajo več«. Sogovornika sta se strinjala, da ima Slovenija veliko prodornih talentov, odličen izobraževalen sistem ter nujne inovativne ideje. »Seveda obstaja prostor za izboljšave, a mislim, da je Slovenija na pravi poti,« je poudarila Webrova.

»Pametni ekosistem, pametni denar, pametni marketing«
V drugem panelu »Pametni ekosistem, pametni denar, pametni marketing«, ki ga je vodil Grega Potokar, soustanovitelj in CBO v ABC Acceleratorju, sta Julien Coustaury, izvršni partner Fil Rouge Capital, in Jure Mikuž, izvršni partner v South Central Ventures, spregovorila o investicijskih priložnostih v zagonska in mala podjetja. Jure Mikuž je izpostavil ključno razliko med Slovenijo in drugimi državami, ki je po njegovem mnenju predvsem tradicija v start upih. »Večina zahodnih držav ima dolgo tradicijo v start upih, ne samo pri ustanavljanju, ampak tudi pri investiranju v njih,« je izpostavil in dodal, da je Slovenija v tem pogledu napredovala šele v zadnjih letih. Izrazil je zadovoljstvo, da se nekateri uspešni slovenski start upi vračajo v regijo, kar je pomembna priložnost za regijo in investitorje. Poudaril je, da je »izrednega pomena vez med korporacijami in start upi«. V tem pogledu se je z njim strinjal tudi gospod Coustaury, ki je na primeru Hrvaške prikazal, kako se je ključno povezovati. »Na Hrvaškem smo povezali sedem ključnih akterjev iz različnih panog ter med njimi stkali vezi za boljše delovanje v prihodnje«, je povedal. Izpostavil je ključno razliko med današnjim svetom investicij in preteklostjo, ki je po njegovem mnenju usodno zaznamovala investicijsko polje. »Danes je na trgu veliko denarja, postalo je moderno, da investiraš v start upe, kar je bilo včasih nezamisljivo,« je priznal. Povedal je, da s tem v mislih njihov South Central Ventures zanimajo samo investicije v zrele start upe.

Tom Snyder, izvršni direktor RIoT North Carolina, je izpostavil vlogo digitalizacije in prihajajoče ere t.i. interneta stvari. »Smo največja neprofitna organizacija te vrste, s ciljem, da prav vsaka družba prepozna potencial tehnologije v vsakdanjem življenju,« je izpostavil Snyder. Dodal je, da se svet razvija »od informacijske dobe do podatkovne dobe ob prihajajoči umetni inteligenci«, kar bo po njegovem mnenju spremenilo temeljno dojemanje in delovanje sveta. O trendih investiranja v zagonska, scale-up in mala podjetja sta govorila tudi Peter Merc, soustanovitelj Fintech Factory, in Uroš Okoren, direktor in partner Sportelementa.

Dan so gostje konference zaključili z razpravo o strategijah vstopa na globalni trg ter o razumevanju in obvladovanju tveganj, ki vstopu sledijo. Odgovore sta ponudila dva strokovnjaka, ki delujeta med Evropo in Severno Ameriko ter pomagata evropskim podjetjem uspeti globalno in obratno, Steven K. Lanier, predsednik American World Services, ter Steve Staresinic, CPA, CGMA, neodvisni strokovnjak za področje davkov, računovodstva in upravljanja s kadri.

Drugi dan konference je potekal v partnerstvu z ABC Acceleratorjem in EIT Digital. EIT Digital je vodilna evropska organizacija za digitalne inovacije in podjetniško izobraževanje, ki poganja evropsko digitalno preobrazbo. S pomočjo vseevropskega ekosistema več kot 200 vrhunskih evropskih korporacij, MSP, startup podjetij, univerz in raziskovalnih inštitutov, kjer študenti, raziskovalci, inženirji, razvijalci podjetij in podjetniki sodelujejo v odprtem okolju inovacij, uteleša prihodnost inovacij. EIT Digital je podprt s strani Evropskega inštituta za inovacije in tehnologijo (EIT). EIT je organ EU, ki ga je Evropska unija ustanovila leta 2008 za krepitev evropske sposobnosti za inovacije in je sestavni del okvirnega programa EU za raziskave in inovacije Horizon 2020.

ABC Accelerator v ospredje postavlja odpravljanje težav pri delu startupov, njihov razvoj, odpiranje prodajnih poti, iskanje proizvajalcev, novih sodelavcev in logistiko. Cilj njihovega večkrat nagrajenega programa je  v čim krajšem času dvigniti vrednost startupa na dva do pet milijonov evrov ter jih nato povezati z zainteresiranimi vlagatelji.

Posnetek prvega panela si lahko ogledate TUKAJ.

Fotografije drugega dne konference si lahko ogledate TUKAJ