Zmagovalec v sklopu Motivacija je Dewesoft s svojim unikatnim modelom lastništva

Best of the Best 2020
Preberite več

AmCham Slovenija v okviru programa Best of the Best že sedmo leto zapored išče in nagrajuje najboljše poslovne prakse v podjetjih, članih AmCham Slovenija. V sklopu Motivacija so se predstavili izjemni posamezniki in skupine, ki ne motivirajo le svojih zaposlenih v podjetjih, temveč celotno poslovno skupnost. Letošnji zmagovalec v sklopu Motivacija je Dewesoft s svojim unikatnim modelom lastništva.

Projekt Best of the Best izpostavlja, predstavlja in nagrajuje najboljše poslovne prakse. Izjemni projekti in najboljše poslovne prakse v slovenski poslovni prostor vnašajo nova znanja, pristope, izdelke, procese in poslovne modele na inovativen način. S svojo kreativnostjo in energijo ne motivirajo le zaposlenih v podjetjih, ampak celotno poslovno skupnost, s povezovanjem, sodelovanjem in zaupanjem pa širijo znanje, izkušnje in optimizem.

Na letošnji izbor je vplivala tudi epidemija koronavirusa, zato je projekt Best of the Best rdeča nit AmChamove jeseni, izbor pa letos poteka virtualno. Vse tri dogodke v živo prenašamo iz tehnološkega centra Triglav Lab, povezuje pa jih Miha Brajnik.

V sklopu Motivacija so se predstavili:

  • Steklarna Hrastnik: Skupaj v nove zgodbe
  • NIL: Center odličnosti
  • *DEWESoft*: Dewesoftov unikatni model lastništva

Naziv najboljšega v sklopu Inovativnost in s tem uvrstitev v finale za najboljšo prakso leta 2020 je po izboru občinstva, komisije Best Practice Academy in aktivne poslušalke, Tjaše Kolenc Filipčič, direktorice službe za marketing, Zavarovalnica Triglav, pripadel podjetju Dewesoft s projektom Dewesoftov unikatni model lastništva.

»Najlepša hvala za vse glasove, lepo je biti Best of the Best. Žal mi je, da nisem z vami, ampak vsi v podjetju navdušeno ploskamo in vriskamo. Še enkrat hvala za zmago,« je po razglasitvi zmagovalca povedal Andrej Orožen, direktor podjetja Dewesoft, ki je svoj projekt predstavil preko spletne povezave.

»Motivacija je pomemben del delovanja AmCham Slovenija. Motivirajo nas naši člani z vrhunskimi projekti in še boljšimi ekipami, ki stojijo za njimi. Motivirajo nas mladi liderji v platformi AmCham Young, ki vračajo nazaj družbi skozi projekte, kot je Prvi mentor, kjer nudijo mentorstvo srednješolcem in študentom. In motivirajo nas naši kolegi iz Evrope, saj nam zaupajo v vodenju sedeža AmChams in Europe. Je pa motivacija te dni na preizkušnji, saj smo se morali naučiti motivirati tudi na daljavo in virtualno. Tak je tudi letošnji Best of the Best, a nam motivacije s tako krasnimi projekti, kot jih spoznavamo danes, še dolgo ne bo zmanjkalo,« je povedala vodja projekta Best of the Best Tonja Avsenik.

Zmagovalni projekt:
Dewesoft: Dewesoftov unikatni model lastništva

V iskanju trajnostnega modela za gradnjo in ohranjanje zavzetosti zaposlenih in njihovo nagrajevanje so v Dewesoftu razvili unikaten model lastništva. Dewesoft je od leta 2016 v lasti zaposlenih. Zaposleni imajo možnost, da s tremi povprečnimi letnimi plačami kupijo delnice podjetja po dejanski vrednosti. Trenutno je podjetje v lasti 47 zaposlenih od skupno 97, kar je več kot polovica zaposlenih. Za nekatere je biti lastnik delnic lastnega podjetja zgolj finančna naložba, saj je vsak solastnik tudi upravičen do deleža dobička. Ker pa se prav vsi zaposleni trudijo, da podjetje dela dobro in uspešno, so cilji te motivacije višji. Vendar pa biti solastnik seveda pomeni tudi večjo odgovornost do zaposlenih. Model zagotavlja dolgoročnejšo stabilnost in varnost delovnih mest, dolgoročno pa bo pomagal izkristalizirati lastniško strukturo ter zmanjšal interes po prodaji podjetja tujcem. Unikaten model lastništva že navdušuje in postaja najboljša praksa tudi za Dewesoftove podružnice.  Podružnica v Franciji je lani prva uvedla ta model za svoje zaposlene, o podobnem sistemu motivacije in nadgrajevanju pa razmišljajo tudi drugod.

Druga dva finalista:
Steklarna Hrastnik: Skupaj v nove zgodbe

Skupaj v nove zgodbe je projekt celotne prenove podobe Steklarne Hrastnik kot zaželenega delodajalca, kot agilnega podjetja, kjer tradicijo prepleta znanje, inovativnost ter moderna in okolju prijazna  proizvodna tehnologija. V Steklarni Hrastni je znamka privlačnega delodajalca (employer branding) postala del poslovne strategije in širše zgodbe transformacije, poti, skozi katero Steklarna Hrastnik prehaja oz. bo še prehajala v nadaljnjih letih. Čas ni naključje, saj je Steklarna Hrastnik na poti transformacije s pospešeno avtomatizacijo, digitalizacijo in robotizacijo proizvodnje. Poslovni procesi, prilagojeni industriji 4.0, kličejo po novih profilih, ključni poklici pa postajajo elektro in strojni inženirji, mehatroniki, informatiki in strokovnjaki za delo z bazami podatkov. V Steklarni Hrastnik so proaktivno pristopili do ciljnih skupin. V šolah navdušujejo najmlajše, saj steklarna ni priložnost za zaposlitev le za tiste, ki nič ne znajo, niso hodili v šolo, kjer se opravljajo težka in slabo plačana dela, ampak ponuja izziv za številne profile. Kot poslanstvo so sprejeli nalogo, da spodbudijo zanimanje za tehnično izobrazbo med dijaki in študenti in se zato pridružili iniciativi Inženirji bomo. Ključni del zgodbe pa so zaposleni v steklarni. Svojim zaposlenim se posvečajo že na začetku poti, v procesu t.i. 'onboardinga'. Organizirajo inovativne dogodke in se vključujejo v projekte, kot je Talent Cloud, v sklopu katerih zaposlenim omogočajo, da nadgradijo svoj talent.

NIL: Center odličnosti
Center odličnosti je kompetenčni center v skupini Conscia, ki povezuje vrhunska evropska podjetja s področja informacijske tehnologije in katere del je tudi podjetje NIL. Center odličnosti je izvorno nastal v podjetju NIL, po vključitvi v skupino Conscia pa se je uveljavil na ravni celotne skupine. Center odličnosti skrbi za zajem in upravljanje zlasti neformalnega znanja v skupini in s tem deljenje znanja vgrajuje v kulturo zaposlenih. S široko podporo – z orodji, metodologijo, storitvami in motivacijo - zaposlenim v skupini Conscia Center odličnosti poenostavlja deljenje znanja in jim omogoča, da pred strankami dokažejo svoje vrhunske sposobnosti. V letu delovanja Centra odličnosti so vzpostavili komunikacijsko orodje za neposredno sporočanje, platformo za deljenje neformalnega znanja, sistem za formalno učenje, ekipo za upravljanje in obdelavo učnih in drugih vsebin ter procesi zajema, deljenja in izmenjave znanja med vsemi člani skupine. Rezultati se kažejo v dvigu nivoja znanj ter v sodelovanju med oddelki in podjetji v skupini.

Posebna zahvala pri dogodku Best of the Best Motivacija gre podpornikom in partnerjem programa Best of the Best, generalnemu pokrovitelju, Zavarovalnici Triglav, ter partnerjem programa, Nomago, Luna\TBWA in Hiša vizij.

Posnetek dogodka si lahko ogledate TUKAJ.